Bestellen, verzending en afhalen

A. Bestellen

Uw order plaatsen bij Retrofornuis gaat snel, simpel en kan op drie manieren: via de website, via email (info@jonesliving.be) of in onze toonzaal (Jones Living - Oostmallebaan 3 – BE 2980 Zoersel).

Bestellen via de webshop bestaat uit drie duidelijke stappen.

1. Product selecteren

  • Kies de gewenste kleur (& afwerking) in het daarvoor voorziene selectiekader.
  • Met de knop 'Configureer uw toestel’ verschijnt er een tweede selectiekader met extra keuzemogelijkheden. Selecteer de juiste keuze en ga verder met de knop ‘Kopen’. Het gewenst product bevindt zich nu in de winkelwagen.
  • Met de knop 'Verder winkelen' gaat u terug naar de winkel.
  • Met de knop ‘Naar de kassa’ gaat u naar het volgende scherm. Selecteer hier het gewenste aantal en de verzendwijze.
    Heeft u zich bedacht? Klik op het 'prullenbak icoontje' naast de afbeelding van het product om deze te verwijderen. 
  • Klaar met winkelen? Klik op ‘Verder naar afrekenen' om naar het volgende scherm te gaan. Hier kunt u uw adres/verzendgegevens, verzendwijze en betaalwijze kiezen, alsook uw bestelling controleren.
  • Na controle van uw bestelling dient u akkoord te gaan met de algemene voorwaarden, om vervolgens uw bestelling definitief te plaatsen via de knop ‘Order plaatsen’.
  • Na het plaatsen van uw bestelling via de webshop krijgt u automatisch een e-mail dat uw bestelling is ontvangen. Vervolgens zal uw bestelling in behandeling genomen worden en krijgt u van ons een bevestigingsmail. Daarop staat nogmaals uw bestelling gespecificeerd en wordt ook de verwachte levertijd vermeld.

2. Verzendwijze kiezen

  • U kunt uw product laten versturen door bij Verzendwijze de gewenste keuze te selecteren. Bij artikelen op pallet gebeurt de levering door een professioneel extern transportbedrijf. Bij kleine artikelen sturen wij uw product via een pakket bezorgservice/ koerierdienst.
  • Afhaling in onze toonzaal is mogelijk na afspraak (zie C. Afhaling).
  • Wenst u gebruik te maken van onze diensten; bijvoorbeeld voor de plaatsing van uw fornuis, tegelwerkzaamheden, e.a., neem contact op met onze toonzaal voor onze plaatsing- en installatievoorwaarden.

3. Betaalwijze kiezen

U kunt kiezen uit de volgende betaalmethoden:

  • Overschrijving per bank, binnen de 5 werkdagen na het plaatsen van uw bestelling. U ontvangt de betaalinstructies per email. Bij het overmaken van het bedrag vragen wij u in de omschrijving het betalingskenmerk te vermelden. Dit betalingskenmerk kunt u eveneens terugvinden in uw bevestigingsmail.
  • Betalen bij afhaling (via debetkaart of cash; wettelijk tot 3000 euro).

Belangrijk !!

Bij online bestellingen van fornuizen, dewelke niet op voorraad zijn, dient slechts 40% van het totaalbedrag betaald te worden bij bestelling, via overschrijving binnen de 5 werkdagen na het plaatsen van uw bestelling.  Het saldobedrag van 60% dient betaald te worden uiterlijk 1 week vóór de definitieve aflevering.  Indien niet aan deze voorwaarden wordt voldaan, dan kan de chauffeur niet overgaan tot aflevering.

Indien klant kiest voor afhaling, kan de betaling van het saldobedrag ter plaatse gebeuren cash of via debetkaart.

B. Verzending

Leveringstermijn

Alle artikelen op onze site zijn merkproducten, welke staan voor kwaliteit. De leveringstermijn van onze artikelen wordt vermeld bij het specifieke product zelf en is afhankelijk van uw keuze. Indien een product op voorraad is, dan wordt dit duidelijk vermeld bij het desbetreffende product. Indien een product niet op voorraad is, wordt de leveringstermijn duidelijk aangegeven bij het desbetreffende product op de website.

Helaas kunnen we niet alle artikelen op voorraad houden, omdat sommige producten voor u op bestelling en op maat gemaakt worden (fornuizen, dampkappen). Natuurlijk proberen wij de leveringstermijn zo kort mogelijk te houden. Daarbij blijven wij wel afhankelijk van onze fabrikanten.

Producten die op voorraad zijn kunnen snel geleverd of opgehaald worden. Bij bestelling van een product leveren wij het product door fysieke overdracht ten laatste 30 dagen na de sluiting van de overeenkomst, tenzij de overeenkomst het uitdrukkelijk anders vermeld. Voor klant-specifieke aankopen, zoals fornuizen en dampkappen dient de leveringstermijn in acht genomen te worden zoals vermeld op de website bij het desbetreffende product

Wij zullen u op de hoogte houden over de verwachte leverstermijn als deze afwijkt van de vermelde leveringstermijn op de website. Let wel: De leveringstermijnen kunnen soms afwijken van de verwachte leveringstermijnen omdat wij afhankelijk blijven van onze fabrikanten. Over de leveringstermijnen kunnen wij daarom geen garanties geven.

U kunt altijd contact opnemen over de actuele leverstatus.

Bezorging

Uiteraard ontvangt u van ons een email, wanneer de bestelde artikelen naar u onderweg zijn. Voor de levering van de grotere aankopen maken wij vooraf een telefonische afspraak met u.

Het verzenden van de goederen gebeurt op ons risico, tenzij het vervoer verzekerd wordt door een vervoerder aangeduid door u en deze keuze niet was aangeboden door Retrofornuis. Voor de overeenkomsten waarbij Retrofornuis de goederen opstuurt naar u, gaat het risico op verlies over op u als consument:

  • wanneer u of een door u aangewezen derde en die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit neemt
  • bij de levering van het goed aan de vervoerder die niet aangeboden was door Retrofornuis, onverminderd de rechten van u ten aanzien van deze vervoerder;

Bezorgafspraak annuleren

Een bezorgafspraak welke niet door kan gaan dient minimaal 48 uur van tevoren aan ons te worden gemeld, telefonisch of via info@jonesliving.be.

Komt onze chauffeur en u bent niet thuis op het afgesproken tijdstip, dan dient een nieuwe afspraak gemaakt te worden. Hiervoor wordt een extra kost van 150 euro exclusief btw in rekening gebracht. Deze extra kost dient contant te worden afgerekend bij de volgende levering. Indien de betaling van deze extra kost niet wordt voldaan bij de tweede bezorgafspraak, kunnen wij helaas niet overgaan tot een definitieve aflevering.

Indien onze chauffeur niet tijdig aanwezig kan zijn op het afgesproken tijdstip, dan wordt telefonisch contact met u opgenomen. Indien de levering voor u als consument niet meer kan geschieden op een later tijdstip die dag, dan wordt een nieuwe bezorgafspraak ingepland, uiteraard zonder extra kosten voor u als consument.

U kunt ook steeds contact opnemen op het nummer 0032 (0)3 294 43 74 of via info@jonesliving.be.

Prijzen & Bezorgkosten

Al onze prijzen zijn inclusief BTW en verwijderingsbijdrage. Wij bezorgen in heel België en Nederland.

Bezorgkosten klein pakket België: € 9,5 incl BTW
Bezorgkosten klein pakket Nederland: € 16 incl BTW
Voor bestellingen (klein pakket) boven de € 150 incl BTW worden GEEN bezorgkosten aangerekend.

Voor leveringen per pallet wordt een toeslag van € 181,50 incl BTW aangerekend in België en Nederland.

Wij rekenen extra toeslag op de bezorging indien er sprake is van;

  • Bezorging op hogere verdiepingen. In verband met eventuele inzet van bijv. een verhuislift of extra personeel.
  • Bezorging in andere landen dan België en Nederland.

In dit geval dient vooraf contact opgenomen te worden met Retrofornuis, zodoende de nodige regelingen kunnen gebeuren.

Levering in Nederland

Wij leveren onze producten ook in Nederland. Met de grootste zorgvuldigheid zorgen wij dat uw bestelling correct wordt bezorgd over de grens.


C. Afhaling

Alle bestellingen kunnen gratis afgehaald worden in onze toonzaal. Zodra de bestelling compleet is en klaar staat voor afhaling, ontvangt u een bevestiging per email of een telefonisch bericht.

Een afspraak dient gemaakt te worden alvorens de afhaling kan geschieden. Deze dient te gebeuren op het nummer 0032 (0)3 294 43 74.

Afhaaladres: Oostmallebaan 3 – BE 2980 Zoersel.

Afhalingen zijn mogelijk van dinsdag tem vrijdag tussen 10-12u en 13-16u30. Indien u een ander tijdstip wenst, dan kan dit geregeld worden na afspraak.